10 tipov ako posilniť imunitu a byť fit, imunita a zdravie

IMUNITA

10 tipov ako posilniť imunitu a byť fit!!!

IMUNITU tvorí systém buniek, orgánov a protilátok vo vašom tele. Tento súbor, ktorý funguje v súčinnosti s tráviacim systémom, ale aj nervovým, pohybovým a kardiocievnym systémom, potom zabezpečuje celkový ochranný **t organizmu pred cudzími zárodkami, ako aj pred tvorbou nádorových buniek. Takto zabezpečuje správne a bezproblémové fungovanie ľudského organizmu. Imunita je základ nášho zdravia. Preto je veľmi dôležité, aby sme na svojej imunite intenzívne pracovali každý deň. Základom je zdravý životný štýl, dostatok pohybu a vyvážená strava. Dnes vám dám desať tipov pre posilnenie imunity, ktoré sú z toho všetkého najdôležitejšie a určite si ich bez námahy osvojíte.

  1. Zbavte sa nadváhy Prebytočné tukové bunky ovplyvňujú imunitu viac, ako si myslíte. V tele môžu vyvolať zápalové procesy, ktoré v chronickej forme dokážu poškodiť aj inak zdravé tkanivo. Už pri miernej nadváhe sa zvyšuje riziko ochorení ako je cukrovka, rakovina či srdcové choroby. Preto nielen kvôli imunite, ale kvôli zdraviu celkovo, je dobré sa akejkoľvek nadváhy postupne zbaviť - ale pozor, rozumne a pomaly.

  2. Vyhnite sa cukrom a tukom Ak si pravidelne doprajete nezdravé potraviny s vysokým obsahom cukrov a tukov, nečudujte sa, že ste neustále chorľaví. Konzumáciou týchto "pochúťok" si doslova ničíte bunkovú imunitu. Už 75 až 100 gramov cukru dokáže znížiť schopnosť bielych krviniek chrániť organizmus pred infekciami a škodlivými baktériami a tento stav pretrváva ešte niekoľko hodín po požití cukru.

  3. Doprajte si antioxidanty Strava bohatá na antioxidanty dokáže významne podpor** imunitu organizmu. Telo totiž uvoľňuje voľné radikály, teda molekuly, ktoré môžu poškodiť bunky. Antioxidanty dokážu tieto voľné radikály zneutralizovať tak, že sú napokon neškodné. Medzi top antioxidanty patria vitamíny A, C, E, betakarotén a zinok. Preto by ste mali obohatiť svoju stravu o pestrofarebnú zeleninu a ovocie, vrátane citrusových plodov. Doprajte si napríklad kiwi, jablká, červené hrozno, kaleráb, cibuľu, špenát, mrkvu. Imunitu dokážu podpor** aj niektoré druhy húb ako Shitake či Maitake. Netreba zabúdať ani na cesnak, ktorý má antivírusové a antibakteriálne vlastnosti.

  4. Dobré baktérie Črevný trakt dobre osídlený týmito baktériami je základom nášho zdravia. Jedným slovom zhrnuté - probiotiká, sú živé mikroorganizmy, ktoré pozitívne ovplyvňujú a udržujú rovnováhu zdravej mikroflóry organizmu, čo sa odráža aj na našej imunite. Ak si dáte záležať, aby ste pravidelne konzumovali kyslomliečne výrobky s obsahom týchto probiotických kultúr, priaznivo ovplyvníte imunitné schopnosti organizmu a zároveň si tým znížite aj vstrebávanie cholesterolu.

  5. Jedzte veľa bielkovín Aminokyseliny v proteíne sú základom buniek imunity a pomáhajú vytvárať biele krvinky a protilátky. Tie potom spoločne bojujú proti invázii patogénov. Preto by ste si denne mali dopriať minimálne 60 gramov bielkovín (v tehotenstve minimálne 75 gramov). Uprednostňujte chudé bielkoviny s nízkym obsahom tuku akými sú ryby, hydina bez kože, vajcia, strukoviny či sójové výrobky.

  6. Neustále v pohybe Ak ste pomalí vy, je pomalý aj váš imunitný systém. Už 30 minút mierneho pohybu denne, napríklad chôdze, zvyšuje hladinu buniek imunitného systému a organizmus tak dokáže lepšie bojovať s infekciou. Čím viac sa budete hýbať, tým viac naštartujete svoju obranyschopnosť. Obzvlášť veľký pozor by si na to mali dať ľudia so sedavým zamestnaním. Negatívne sa to totiž môže odraziť aj na kvalite spánku, čo potom vedie k rôznym ďalším problémom.

  7. Pravidelne sa otužujte Ak naučíte svoje telo na náhle zmeny teploty bez toho, že by ste ohrozili svoje zdravie, podporíte tým pohotovosť krvných ciev, ktoré potom dokážu pružnejšie reagovať. Významne tak ovplyvníte nielen svoju obranyschopnosť, ale zároveň sa vďaka tomu oveľa ľahšie popasujete s akýmkoľvek prechladnutím či infekciou. Základom by malo byť domáce otužovanie, najlepšie prúdom horúcej a studenej vody na záver v sprche, dopriať si však môžete aj saunu. Dôležitá je však pravidelnosť.

  8. Smejte sa To, ako veľmi ovplyvňuje človeka pozitívne myslenie, je snáď už každému jasné. Vedeli ste však, že pre podporu imunity je dôležitý aj smiech? Ten totiž znižuje hladinu stresových hormónov a naopak zvyšuje hladinu endorfínov, ale aj bielych krviniek, ktoré bojujú s infekciou v organizme.

  9. Hlavne žiadny stres Chronický stres naruší imunitu, preto ho treba vedieť odbúrať. Robte čokoľvek, čo vás dokáže uvoľniť a urobiť šťastným do tej miery, že zabudnete na každodenné starosti. Skúste maľovanie, vyšívanie, čítanie aj lúštenie krížoviek, meditáciu... Je dokázané, že ľudia, ktorí pravidelne takto oddyc**jú, produkujú viac protilátok a lepšie im funguje imunitný systém.

  10. Nie je spánok ako spánok Regenerácia organizmu je dôležitou súčasťou budovania imunitného systému, preto naše telo potrebuje dostatok kvalitného spánku. Väčšina odborníkov hovorí o ideále - sedem až deväť hodín neprerušovaného spánku každú noc. Počas neho sa uvoľňujú aktívne bunky, ktoré telu pomáhajú bojovať s infekciami a škodlivými baktériami. Vyhnúť by ste sa mali alkoholu, kofeínu a namáhavému cvičeniu minimálne tri hodiny predtým, než sa na spánok uložíte.

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana súkromia