Chcem aby tento príspevok slúžil ako upozornenie že aj keď...

Chcem aby tento príspevok slúžil ako upozornenie že aj keď sa všetko na prvý pohľad zdá dobré/funkčné nemusí to tak naozaj byť. Teraz k veci. Som majiteľom auta Škoda octavia 1. Gen, 1.9 TDI ASV 81KW 420 000km najazdených, doteraz som s autom nemal žiaden problém a okrem jedného repasu turba motor jazdil bezproblémov, avšak skoro som dojazdil... Cez túto zimu som spozoroval, že mi mizne chladiaca kvapalina a mávam nádržku veľmi natlakovanú. Prisudzoval som to skorej tomu že som mal prasknutý radiátor kúrenia, po výmene však žiadna zmena, tak som si povedal že keď bude čas a nebudem potrebovať auto pojde do servisu a uvidíme čo to dá. Minuly týždeň som vymenili rozvody s vodnou pumpou a dostal som pokyn sledovať chladiacu kvapalinu. Už tu som dostal prvý šok keď som videl vodnú pumpu po 90 000km v aute, tá pumpa ledva držala pokope. (Rozvody originál škoda) tak som chvíľu jazdil. V stredu som odviezol auto do servisu s tým že chladiaca stále mizne a tlakuje, hlava išla dole a čo som videl som skoro skolaboval tesnenie fúknuté na 4 miestach, do valca mi občas nasiaklo aj trochu vody. Ale čo ma najviac prekvapilo bolo to aký bol piest a valec čistý, tam kde to najviac presakovalo tam to bolo úplne čisté, mechanik mi to objasnil tým, že ako tam pomaly stekala voda tak sa tam tvorila horúca para a je možné že to čiastočne pomáhalo čisteniu. Moje auto nejavilo (okrem toho tlakovania a pomalého miznutia vody 1dcl - 2000km) žiadne problémy s motorom ani nedymilo a to mám 420 000km. Sám som bol veľmi prekvapený keď som videl tesnenie. Možno som sa zase utvrdil v mojom starom známom že problémy treba riešiť hneď a nie to odkladať, podľa mechanika ešte tak 5000-6000km a tesnenie by bolo úplne KO valce by zaliala voda a mohol by som zlomiť kluku. Viem, že veľa ľudí tu riešilo tlakovanie a miznutie, chcem vás skorej upozorniť aby ste si to dali čo najskôr spraviť nikdy neviete čo sa môže stať a kedy môžete motor odpísať, predsalen ani tie rotačky niesú úplne nesmrteľné. Avšak dúfam že po tejto oprave somnou ešte zvládne ďalších 400 000km celková cena opravy (rátam aj rozvody) okolo 500€ čo nieje strašné. Dávajte si nacha na svoje motory a riešte všetky problémy hneď!

tak rozvody su na 90tkm a tie pumpy su asi kus od kusu ci vydrzia a budu curat... miznutie vody a tlakovanie nadobky je na 99& tesnenie pod hlavou ( ak nie hlava ) - "klasika" pre TDI ked uz maju nieco za sebou

Odpovedať na tento komentár

Mal som možno štastie na zlý kus pumpy, čo sa celkom čudujem je ako môžu niektoré tie pumpy vydržať 210 000km pri tých nových CR motoroch a ich servisných intervaloch, a to mením olej aj s filtrami každých 10k km, a ajtak ma postihli takéto opravy, chcel by som vidieť ako budú na tom tie nové diesle po odjazdení takej porcii km 😄 a "dodržiavania" intervalov servisných

ja mam tiez interval 210tkm, pri 180tkm som menil olej a pozerali sme rozvody a vsetko pekne cistucke... ale vymenim to vsetko uz pri 195tkm nech mam klud

Ja som tiež najprv s mechanikom pozeral a čisté to bolo, až keď sa to všetko dalo dole sa odhalili tajomstvá 😄

Odpovedať na tento komentár

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana osobných údajov a cookies