mozno vas toto zaujme... Přihlášení auta v Rakousku Trvalý...

mozno vas toto zaujme...

Přihlášení auta v Rakousku Trvalý pobyt v Rakousku a jízda na zahraničních značkách je v Rakousku velká loterie. Možná je pokuta až 5000€ za nepřihlášení auta + zpětně zaplacení všech daní od přihlášení k pobytu! Standartní pokuta za nepřihlášení auta po jednom měsíci je 2500-3000€! Auto je nutné přihlásit do jednoho měsíce! Je úplně jedno,zda máš v Rakousku trvalý anebo vedlejší pobyt, úplně jedno, jsi-li sezónně anebo trvale zaměstnaný, jsi-li anebo ne majitelem vozu, prostě toto auto je tu déle než měsíc (podle sledování ze záznamů o policejních kontrolách, apod.), tudíž jsi povinen registrovat auto v Rakousku. V případě, že máš auto na leasing (nejsi majitelem) a leasingová společnost nesouhlasí s přepisem, dají ti časový limit, do kterého dne musí vůz opustit Rakousko. Nemazlí se s tebou. Jde o to, jak naplnit kasu, když jinde to nejde, a cizinců zde pracuje mraky, tak proč ne takto:-) K přihlášení vozu je potřeba Originál technického průkazu + typový list ke kolům (pokud máš jiné než od výrobce vozu), pozor dát na konfiguraci denního svícení dodatečně montovaného - vždy musí svítit jen jeden pár světel (žádné ztlumení na 30% + hlavní světla - tak jako v Česku) kup.smlouva - ta ale, co vím, není nutná (ale ptají se po ní) Technická - STK v Rakousku Kde se vyřizuje technická v Rakousku? Na kontrole TÜV - tuev.at (u nás STK), trvá ca. 50 minut. Je-li stav vozu OK, dostaneš potvrzení s údaji o voze, zaplatíš tak okolo 200 Euro. Pozor! - Technická vozu se dělá vždy ke konkrétnímu datu = první den registrace vozu na pozemních komunikacích (př.: přihlásil jsem vůz v říjnu, ale 1. reg, byla v Lednu, tak nejedu na technickou kontrolu opět po roce v říjnu, ale již po 3 měsících, a to v lednu. Pak už vždy v lednu). Tolerance kdy jít na technickou kontrolu je: daný měsíc, anebo nejpozději však do 3 měsíců od daného měsíce. Jinak - nový vůz - technická kontrola po 3 letech, pak po 2 letech, pak každý rok. U starších vozů doporučuji předem nechat auto projet na lince STK v Česku/Slovensku (v rámci možnosti předem ještě odcestovat), předejdeš tak případným opravám v Rakousku, kde je to podstatně nákladnější. Silniční daň Po technické jedeš na finanční úřad na oddělení NoVA, kde zaplatíš daň - ta se počítá různě u benzínových a u naftových motorů, ale výsledek je vždy 8% z hodnoty vozu + CO2. Hodnota vozu je tabulková a snižuje ji i stav najetých km. Předmětem je vůz tovární výroby, extras - doplňky, jako dodatečně montované navi, DRL apod., nehrají roli v ceně vozu (tržní) pro jejich výpočet daně. Zaplatíš v hotovosti a s potvrzením od finančního úřadu a listem s daty o voze od TÜV (technické) jedeš vybrat vhodného pojistitele, který vůz konečně až zde v Rakousku přihlásí (Zulassung). Cena za přihlášení vozidla se pohybuje ca. od 90 Euro měsíčně (povinné základní ručení - Vollkasko), částka se sníží v případě čtvrt, polo, anebo ročního pojištění. Uzavření smlouvy stojí ca. 140 Euro. Zahrnuto je: Vystavení rakouského technického průkazu, karty o technického průkazu s pojištěním - žlutá skládanka, kterou vozíš sebou v autě (obdoba našeho malého techničáku), registrace vozu, "Pickerl" - nálepka o platnosti technického stavu, bílá, lepí se na čelní sklo a má platnost 1 rok. SPZ Nakonec na tom úřadě pojistitele dostaneš SPZ. Zde jsou dvě varianty jestliže máš vedlejší bydliště (Nebenwohnsitz), přidělí ti SPZ modré s červeným pruhem roku platnosti (platné na rok), bez znaku EU. Pokud máš trvalý pobyt (Hauptwohnsitz), dostaneš klasické státní SPZ s neomezenou dobou platnosti. Je-li poblíž nějaká benzínka, kup si rámečky pod SPZ, jsou totiž o kousek vyšší (nevlezou do českých ani slovenských ani německých). Vyměníš hned po vydání SPZ a nalepíš Pickerl a můžeš vyjet bez obav. Vůz je přihlášen!

teraz sa ide z toho robit nejaka obrovska debata? mate tam uvedeny zdroj spravy, alebo len tak jedna baba povedala?.. mam stale slovenske znacky, zastavili ma policajti, trosku kontrolovali, o mesiac mi prisiel papier z odboru dopravy, bol som tam na ,,vysvetlenie,, a vysvetlil som mu, ze auto nie je na mna, ze je pozicane. uradnik ma poziadal o kopiu technickeho kde je uvedene meno, a rozlucili sme sa s pozdravom. odvtedy mam svaty pokoj.. takze az take velke bububu to nie je

Odpovedať na tento komentár

dam otazku do plena: aky zakon mi zakazuje pouzivat v rakusku pozicane auto?

Odpovedať na tento komentár

kdyz pri kontrole predlozim SK nebo CZ doklady totoznosti, nechapu proc by si meli hned proverovat jestli nemam zaroven trvaly pobyt v A

Odpovedať na tento komentár

ono zalezi aky je iniciativny policajt, napr v mojom pripade bola pri kontrole velmi aktivna policajtka. mal som x kontrol na ceste, a nikdy viac nebol problem

Odpovedať na tento komentár

Tehe Dano mám otazku.. kedy to bolo to co si pisal ze kedy ta zastavili tí policajti..? bolo to pred 3 rokmi alebo pred pol rokom alebo kedy?

Odpovedať na tento komentár

3roky dozadu

Odpovedať na tento komentár

ahá, no odvtedy sa mohli zmeniť zákony... ja teda moc o tom neviem ale ja tu jazdim na sk znackach cca 4 mesiace inak som tu 10mes. zatial ma nikto nezastavil ale bojim sa že ked sa to stane aby som nedostal nejaku velku pokutu... bol by som rád keby to bolo ako si to písal ty ale v podstate mas pravdu s tým zdrojom... no može to byť kludne tak ako to bolo písane vysie..

Odpovedať na tento komentár

robert. dobre info😄

Odpovedať na tento komentár

takže je to pravda ak dobre citam...

Odpovedať na tento komentár

no krása😁

Odpovedať na tento komentár

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana osobných údajov a cookies