Praktické skúsenosti - s balónom v lietadle. Zdá sa, že...

Praktické skúsenosti - s balónom v lietadle.

Zdá sa, že je viacero ľudí, ktorí by mali záujem vedieť, ako lietať s lavínovým ruksakom v lietadle.

Moje praktické skúsenosti, ktoré tu popíšem, som získal pri lietaní s batohom Snowpulse na Kamčatku (cez Moskvu), do Bejrútu (cez Istanbul), do Nórska (Oslo, Tromso), do Japonska... Letel som z letiska v Prahe, Krakowe, Schwechate. Spolu so mnou letel väčšinou niekto, kto mal model s ABS. Aerolinky boli rôzne, Lufthansa, Aeroflot, Norwegian, you name it?

Ja to robím takto:

• Vytlačím si všetko čo sa dá k môjmu modelu ruksaku. Snowpulse (Mammut) má pomerne dobré podklady, kde uvádzajú presnú špecifikáciu plynu vo fľaši. • Ďalej si vytlačím IATA špecifikácie pre predmety, ktoré môžu ísť na palubu alebo ako check-in batožina do podpalubia. ABS aj Snowpulse vo všeobecnosti môžu ísť aj tam aj tam, ale aerolinka môže a nemusí súhlasiť. Viac k tomu nižšie. • Následne skúsim priamo na webe konkrétnej aerolinky nájsť a vytlačiť všetko, čo je relevantné. Často je to pod „sport equipment“, „hazardous items“ a pod. • Následne toto všetko v pdf pošlem priamo aerolinke a žiadam ju o písomné potvrdenie, že súhlasia, aby som si Snowpulse zobral do lietadla. Niektoré aerolinky naozaj čosi také pošlú a potom ide všetko trošku ľahšie. Ale nie je to záruka.

Vyzbrojený papiermi, ide sa na letisko (v deň odletu). A tam sa ukáže, že nie aerolinka, ale bezpečnostný personál letiska ťa púšťa cez security check. Takže nastane vysvetľovanie. Ukážem papiere, ukážem „bombu“. Stačí povedať compressed nitrogene a je problém. Treba dookola vysvetľovať, na čo ruksak je, prečo ho beriem, že mám doma dve deti a podobne. Zaberá to. Keď nie, treba sa domáhať vedúceho bezpečákov. Treba mávať papiermi. Treba možno aj zvýšiť hlas (keď napr. lietadlo odlieta za 15 min.).

Niekedy má človek šťastie a prejde za 15 minút (napr. let Norwegian z Tromso je úplne v pohode). Ale už sme sa vybavovali aj viac ako hodinu. Záleží, či cez konkrétne letisko lieta dosť lyžiarov – potom to už bezpečáci poznajú a nerobia toľko problémov.

Extrémisti môžu skúsiť dať „bombu“ do check-in batožiny a ver**, že im na to neprídu. Aj to sme už skúšali – úspešne aj neúspešne. Je to risk. Záver: je to boj s byrokraciou a nevedomosťou, preto sa treba adekvátne pripraviť. Treba čo najviac papierov a podkladov a trpezlivosti. V USA platia nejaké úplne iné pravidlá ako u nás, takže treba sa informovať, aké „bomby“ sa dajú zobrať na palubu.

Pre zaujímavosť, na palubu (pre úsporu hmotnosti batožiny) môžete bez problému zobrať stúpacie pásy, pips, prilbu, môžete cestovať v lyžiarkach (to robíme pravidelne). Mačky a cepín nie sú dobrý nápad.

To si mal Palicovi napisat a nie takto freestyle na web?

Uz dlhsie som chcel napisat na temu clanok.. nakoniec to doapdlo takto, ale nevadi, da sa recyklovat a urobit special edition.

Odpovedať na tento komentár

nam na palubu bombu nedovolili zobrat ani u nas ani v norsku, islo to cez checkin a stacilo ich na to upozornit. Na tej lahvicke je medzinarozne oznacenie, ktore musi bezpecak na letisku poznat. a ked nepozna odfoti si ho a hned mu nejaky ich soft vyhodi ze je to OK.

Norsko je velmi specificke. Tam je to fakt uplne v pohode. Inde to moze byt ozaj zaujimavy zazitok. A mozes mat na flaske cokolvek. Proste v dnesnych casoch, ked mas v ruke bombu, tak to budi podozrenie?

v japonsku boli super,babenky vytiahli hrubu knihu kde mali jasne pokyny,nasli cislo bomby knkretne snow pulse a bolo to ok,po prilete do pariza to ochranka kamosom zhabala a nevratila,kamos dokonca musel ostat a vysvetlovat, letel dalsim letom,nezaujimalo ich ani ze je tam s manzelkou a malo dcerkou,na kazdom letisku to bolo ine,raz v prirucnej potom zase v batozine sa to mohlo previezt,kocurkovo,az na pariz,kamos potom pissal nejaku staznost a letisko im preplatilo tie bomby

ako pise pan inzinier,vysvetlovat,hadat sa,skusat presvedcit a uvidi sa

Teraz by si asi v Parizi nechali s bombou aj kamosa.

Pomoze zvysit hlas a dorazne vyslovit BOMB

Juraj Porubčan urcite to skus,potom nam napis kedy ta prepustili,ak by to nefungovalo a nevenovali ti pozornost tak este zakric alah akbar

Odpovedať na tento komentár

lidicky, treba kupit vysavac a uz s tym problem nebudete mat http://www.alpistour.sk/obchod/Pieps-Jetforce-kategoria-15 Na lietanie s tlakovou flasou su normy IATA https://www.abs-airbag.com/abs-media/pdf/IATA_table_2015_EN.pdf ale ako predajca tych ruksakov Vam mozem povedat, mozete mat potvrdene, vytlacene kludne aj zacheckovane tie flase, ked raz niekomu prepne naletisku, nepsravite s tym nic, obzvlast pri letoch do Norska, Chile atd....

Jetforce nemal terz problemy?

iba minulorocne, ale bola to iba soft chyba tykajuca sa prvych 500ks, ktora bola uz odstranena. Nemalo to vplyv na funkcnost, len to niekedy neslo zapnut...

To je na Darwinovu cenu? "Nemalo to vplyv na funkcnost, len to niekedy neslo zapnut..." inak som si spomenul na tuto scenu

to znamena, ze ked si to na zaciatku dna zapol, nevyplo sa to samo ani to nemalo ziadnu funkcnu chybu, len proste na par ks sa stalo, ze sa to zaplo az na 3x a tak stiahli prvych 500ks na prepalenie softu, tohtorocne uz su 100% funkcne a lietadlo s tym riesit nikdy nebudes..

Vysavac je pre early adopters. Pockam kym to bude lahsie a vychytanejsie.

sranda bude ked vystupis z lietadla a budes bez flase, ako sa to uz par ludom stalo. A vysavac kym bude lahsi, este to potrva par rokov, ale pride to...

Cas ukaze. Mne pride do extremneho prostredia spolahlivejsi osvedceny mechanicky system ako nieco na baterku so softwarom, ale evolucia ide dopredu...

moznost nafuknutia 2x za sebou v pripade sekundarnej laviny, pripadne automaticke vyfuknutie po 3minutach by ti niekedy mohlo zachranit zivot, ale urcite Mammut mam stale rad?

Odpovedať na tento komentár

Souhlas s inžinierom - v Japonsku, Libanone, na Kamčatke a jinde jsme byli spolu? Jenom na doplnění se Snowpulse Lifebag měl v Bejrútu problém akorát šéf letištní ochranky (Lufthansa mě normálně pustila) s tím, že od odbavení nemohu přejít s batohem a bombou 100 m k busu...a že batoh musí do podpalubí letadla?

Odpovedať na tento komentár

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana súkromia