Učitelia pobúrení z platov

Viete, všetci sme tu pobúrení z blogu p. o našom ministrovi. Sme pobúrení z nízkych platov, z neplnenia sľubov... len nájdite mi učiteľa, riaditeľa, ktorý povie, že pracuje slabo a po zdvihnutí platu bude pracovať lepšie. Niekedy sa mi zdá, že vždy vidíme tých druhých, aké oni robia chyby. Kvalita nášho školstva sa nezdvihne automaticky s nárastom platov. Čo urobíme, aby sme zvýšili kvalitu vzdelávania? A nenapíšte, že to musí ministerstvo. To musí každý jeden z nás - máme plno možností - pripomienkovať zásadné dokumenty, iniciovať zmeny v zákonoch, nariadeniach, pomáhať školskému výboru pri NR SR, kde sa dostali aj skvelí učitelia..... ale väčšina učiteľov, riaditeľov je presvedčená, že pracuje výborne a lepšie sa už nedá. Mnohí učitelia sú apatickí, urobia si štandartne svoju prácu a koniec. Ako ich motivovať, aby sa zmenili? Ako sa budem ja, ty meniť, aby som pomohol zlepšiť výsledky? Čo potrebujem k tomu, aby som učil lepšie, modernejšie? Čo môžem spraviť ja so svojim štýlom učenia, čo k tomu potrebujem? A chcem to vôbec meniť? zamýšľam sa vôbec nad tým, ako sa posunúť? Ako teda zlepšíme to naše školstvo? Kde je potom problém, že sme na chvoste?

Anka, absolútny súhlas. Aj s tým, že treba sa aj do vlastných radov pozrieť kr**icky.

Odpovedať na tento komentár

tesim sa z tychto slov...toto mi chyba pri diskusiach o skolstve... Odpoved je samozrejme tazka... Ale mozno jeden maly tip - vytvaranie spolocenstiev ucitelov ktori chcu robit svoju pracu lepsie a ucit sa (ono sa to vlastne deje...Indicia a pod. iniciativy su toho dokazom). A vytvarat a podporovat ich aj na skolach. Bavit sa na podla moznosti bezpecnej pode o tom ako kto uci - co sa mu dari...co nie...jednoducho hladat vsetky prostriedky na rast. Ale to ty uz davno poznas?

Absolútny súhlas - "Niet pochýb, že skupinka premýšľajúcich, zanietených ľudí dokáže zmeniť svet. V skutočnosti to jediné čo meniť svet dokázalo" (Margaret Mead).

Ano, presne o toto sa v Indicii snazime.

martin34118 - Indícia, SKU, NŠO, Teach for Slovakia - tí všetci sa o to snažia... problém je, že keď porátaš ľudí zapojených, zistíš že to je 1%, možno 5% v niektorých prípadoch. Väčšina učiteľov sa stále vezie.

Suhlasim

Pardon, nesuhlasim, ze sa o to snazi SKU. Stale neviem, ci SKU je Odbory, 3-rd. edition, alebo naozaj stavovska organizacia na sposob cechu, ktora okrem ineho ostrakizuje nekvalitu.

z toho clanku co dole odkazujem "Je to všude stejné: lidé nemají rádi změny kromě vyššího platu." "...průměrné výsledky výrazně ovlivňuje relativně malý počet učitelů, kteří vzdělanostně dětem vyloženě ubližují." "Z měření vyplývá, že některé školy v USA, zejména v některých čtvrtích velkých měst, dosahují velmi chabých vzdělávacích výsledků. O takových školách obecně říkáme, že jsou špatné. Problém je, že i na takových školách najdete excelentní učitele. A naopak, na školách s dobrými výsledky, najdete i mizerné učitelé." "...ve Washingtonu, mimochodem v oblasti s dlouhodobě velmi slabými výsledky vzdělávání, vyvinuli propracovaný systém hodnocení učitelů. Důležitější než systém sám jsou jeho důsledky, které to přináší. Učitelé, kteří vykazují dobrou práci, jsou lépe odměňováni, často velmi výrazně lépe. Ti, kteří vykazují špatné výsledky bez známky zlepšení, jsou nakonec propuštěni." - See more at: http://blisty.cz/art/75015.html

stanislav0 A zas politika. Pani Anka to určite nemyslela tak. Prestaňte už konečne, už je to naozaj otravné.

Pani anna567 ako ste to mysleli? Ja som presvedceny ze len angazovanost ucitelov (ak chcete nazyvajte to politika) pohne situaciu ucitelov vpred. Nevidim v tom nic zle ocakavat od ucitelov ze sa budu angazovat -na vlastnej skole, v komore, v expertnych skupinach, v mediach. Nerozumiem preco s tym ziadate prestat, naopak treba zacat. Inak sa anna78 obavam budeme dalsich 25 rokov divit ze stale ide skolstvo dolu vodou..

Odpovedať na tento komentár

viete si predstavit, ze tak, ako strajkujeme za zvysenie platov, by sme strajkovali za prepustenie nekvalitnych ucitelov?

Anka, vidno, že nesleduješ moju činnosť? To je presne môj názor. Ja som neštrajkoval preto, lebo som si istý, že štvrtina učiteľov nemá čo robiť za katedrou. A mám na to dôkazy!!! A možno ani ja?

Ja sa postavím na čelo s transparentom a rád na seba zoberiem kr**ické pohľady učiteľov. Alee vlastne - veď na Slovensku nie sú nekvalitní učitelia! A ak áno, tak určite nie ja.... Anka ako chceš určiť kto je kvalitný a nekvalitný učiteľ?

Ako môže prejsť výberovým konaním na riaditeľa 70 ročný pedagóg? Určite má svoje kvality, vie pekne rozprávať aj o nových technológiách, no používať ich nevie, má na to ľudí. Maximálne do 60-62.

anna7179 Súhlasím, môj prípad, "porazila" ma dôchodkyňa.

anna7179 myslím, že aj to je priveľa....keď vezmem ešte v úvahu funkčné obdobie, je to moc...

Funkčné obdobie by malo byť tak,ako v iných štátoch max.2 funkčné obdobia.

To sa už otváralo. Ja som len hovoril, že čo ak je vynikajúci riaditeľ. Prečo ho stopnúť? Ale nejako treba začať...

jan6 Ale aj ten najlepší po 10 rokoch upadá do stereotypu. Však sme len ľudia.

Anka, ale uznajte, že sú výnimky (p. Chlupíková). Ale písal som, takémuto obmedzeniu by som sa ja nebránil.

Určite aspoň výmena školy. Ako pri manažéroch - ak sú dobrí, nech to robia celý život.

Súhlasím, pani anna567, žiadam prepustenie nekvalitných učiteľov. Kto ich/nás však nahradí? Som stúpencom podstatného a okamžitého zvýšenia platov, pretože sú biedne, nespravodlivé a dá sa to odzajtra.. Ale viem, že to nie je samospasiteľné a že je nevyhnutná zmena celého vzdelávacieho systému, vrátane prípravy a výberu budúcich pedagógov a celoživotného vzdelávania. Súhlasím, že nám mnohým chýba pocit zodpovednosti pred deťmi, rodičmi, spoločnosťou, sebareflexia, vzdelanie, morálka, často základné pedagogické predpoklady.

Kto ich nahradí? sám učím teraz študentky, ktoré sú celkom šikovné a chcú učiť. Ale jasné je, že prepustiť nekvalitných učiteľov sa nedá naraz. Avšak riaditeľ by mal mať možnosť prepustiť ich. Samozrejme, dobrý riaditeľ ich inšpiruje k lepším výkonom, tomu verím.

Odpovedať na tento komentár

viete si predstavit, ze si dobrovolne do skoly zavolate audit, aby vam ukazal chyby vo vasej praci, aby ste sa mohli zlepsit?

Keby som bol riaditeľom, isto by som sa pokúšal empaticky komunikovať. A keby to nešlo, využijem všetky legálne prostriedky, ako sa s učiteľom rozlúčiť. Samozrejme bez mobbovania a bossovania.

problem je v tom, ze nie je stanovene, co sa vyzaduje od ucitela, resp. kto je to dobry ucitel. Vsetci to len citime. Mozno je cas stanovit si to - v skolach, v SKU, a potom ma riaditel resp. kolektiv, ktoremu ide o kvalitu vzdelavania lahsiu poziciu ako urcit, kto nie je dobrym ucitelom. Len sa treba zaoberat aj touto myslienkou podla mna

Súhlasím. Jeden pán riaditeľ mi hovoril o svojich problémoch s nekvalitnými. Ani som netušil, že sa ani s takými nemôžete rozlúčiť len tak. Pritom niekde inde, ak si nekvalitný, pošlú Ťa hneď preč.

jan6 ak je zmluva na neobmedzenu dobu tak je to passe...tam moze sa s ucitelom rozlucit iba ak nieco "pokasle"...podpriemerne ucenie v zasade nie je dovod na odchod?

Tibor, nie, nie je, a to je hrozné. Predstav si, že by v lekárstve... Ale je cesta, ako sa rozlúčiť s učiteľom, len ju tu nebudem písať.

Takto to robí dobrá firma, ktorá chce byť skvelá - zavolá si audit.

jan6 to by aj mňa zaujímalo (ale nemusíte to tu písať), lebo ak zvýšime neschopnému plat, a ten má zmluvu na dobu neurčitú, bude sa zubami nechtami držať miesta, a ešte to skončí tak, že tí neschopní vyštvú tých schopných

Len u nás nie sú páky. Ako nech sa to nezvrhne na hon na učiteľov. Ale aj takéto páky treba. Len ako vravela Anka, treba vypracovať presný, jasný a objektívny systém hodnotenia kvality učiteľa, školy, ale aj riaditeľa. Aj ten by mal byť okamžite odvolaný, ak je nekvalitný. Nechápem, prečo to nie je zavedené. Ale asi aj hej - zase by išli nespokojenci do ulíc a takéto opatrenie by zostalo na papieri.

patrik6511 Súhlasím, ale je cesta... Len som si ju nevyskúšal, keďže ma vo výberku nezvolili, vyhrala totiž nekvalita.

a "kontakty"?

Viem, dokonca poznám jednu riaditeľku v Novákoch, ktorá to dobrovoľne urobila. Obávam sa ale koľko takých ďalších riaditeľov nájdeme... sto...dvesto?

Audit nezavolá 90% riaditeľov,už len preto, lebo čím nekvalitnejší učiteľ,tým kvalitnejší vr**ovlez.

Audit nezvolá 99% riaditeľov, lebo na to treba odvahu, pretože čo ak práve ja som kameňom úrazu na mojej škole?...no už len pripustiť si túto myšlienku je malý krôčik vpred

Áno, istoTy... Ale chápem Tvoj postoj. Ja som strašne sebakr**ický, tak tiež neviem, či som ten ideál... ALE: Snažím sa ním byť!

jan6 Keby som bol riaditeľom, isto by som sa pokúšal empaticky komunikovať. A keby to nešlo, využijem všetky legálne prostriedky, ako sa s učiteľom rozlúčiťskúšala som,...ale ako už bolo aj vyššie spomenuté, aj keď riaditeľ vie, kto je tým najslabším ohnivkom, nie je možnosť ho prepustiť, kým neurobí napr. takú závažnú chybu, že príde do práce pod vplyvom, alebo nechá detváky napospas osudu a kávičkuje v zborovni,...a na takéto veci sú práve títo ľudia "ostrieľaní a vždy pripravení" a dávajú si pozor...možno by čosi poriešila možnosť výsluhového dôchodku po XY odpracovaných rokoch, prípadne nové možnosti merania kvality práce, aktualizácia katalógu pracovných činností a celá kopa ďalších vecí. A muselo by to, samozrejme, "ísť zhora".

Áno, súhlasím, ale aj trvám na tom, že sa to dá. Podpora štátu by to uľahčila.

áno, dá sa to, ale tú podporu treba naozaj cítiť aj zhora?

To je nespochybniteľné. Ale tí zhora takú moc riaditeľom nedajú... Lebo sa ozvú tí a tí a tí...

patrik6511 Len dodám - takmer všetci sú aj kreatívni, čiže sa vymykajú "z radu", a preto sú väčšinou aj odstránení

anna78 na SK sa neoplatí vytŕčať z radu, to sa nezabúda?

, zmluvy sa neuzatvárajú na "neobmedzenú dobu" ako píšte, ale na "dobu neurčitú" a to je veľký rozdiel.

Pri prepustení zamestnanca zamestnaného na dobu neurčitú,musí zamestnávateľ dodržať zákonníkom práce určené výpovedné lehoty a tiež aj podmienky prepustenia. Ale prepustiť aj takéhoto zamestnanca je možné...

ivan5 a patria do podmienok prepustenia kvality ucitela? Nuz je jasne ze nie... Cize nemame moznost ako nekvalitnych ucitelov so zmluvou na "dobu neurcitu" zo skoly legalne dostat na zaklade jeho nekvality ucenia...

ja som nekvalitneho ucitela so zmluvou na dobu neurcitu prepustila... pohoda, da sa to...

maria770 navod?

maria770 dolu klobúk,... také niečo sa len tak nestáva

zuzana5 vazne sa to da len sa netreba bat a ten dotycny bol este aj zastupca zamestnancov...

maria770 aj ja som to skúsila,...potom sa mi vyhrážali vypálením domu, ublížením mojim deťom,..už sme boli tesne pred súdnym pojednávaním,..no potom som odišla na iné miesto, takže výsledok už komentovať nebudem

? nechat ho zhodnotit svoje vysledky

Majka maria770 veľmi múdro ?

Odpovedať na tento komentár

OK, ked teda nechcete o platoch, porozmyslajte co ine, moj navrh: 0.krok je zrušenie 90 percent in*itúcií parazitujúcich na školstve, spolu s 1.krok DEBYROKRATIZÁCIA, 2.krok DEDEBILIZÁCIA 3.krok DERATIZÁCIA. Dalej napriklad zavedenie institutu ukoncenia skolskej dochadzky neprisposobivych ziakov, financne a ine kreativne postihy rodicov, ktori deti zanedbavaju...

a zasa je to o vsetkych len nie o uciteloch - cize problem su ine institucie, problem su ziaci atd... ziaden navrh na to ako moze rast ucitel?

Nesúhlasím s tým. Ako je vinný učiteľ, tak sú vinné i školské in*itúcie!

p. marian79 - vážte prosím slová. Skúste trošku slušnejšie. Ja túto tému myslím skutočne vážne.

Spolocnost je chora, ucime choru generaciu, tu uz netreba ucitelov, ale lekarov...

anna567 Co konkretne sa Vam nezda?

Učiteľ je len obeť. Za katastrofálne výsledky vzdelávania môžu školské inšpekcie, rodičia. Učitelia skvelo učia, len títo, čo ani v triede pri vzdelávaní nie sú, im to úplne pokazia. Vidíte, to ma nenapadlo. No stavím sa s vami, že pokiaľ aj kompletne nebyrokratizujeme a vymeníme všetky in*itúcie, a nič sa nezmení v premýšlaní a práci učiteľov, deti to nepocítia a výsledky sa nezlepšia.

Rozumiem Tvojej námietke, stanislav0 a 3 moje kroky by mali smerovat nielen do okolia skol ale aj dovnutra aj do radov ucitelov. Smutne, ale je to tak. Zaciatok zmeny je vsak nastartovanie realnej sutaze o miesto ucitela napriklad zdvojnasobenim platu, aby sa hlasili i ludia, ktori zo skolstva odisli inam (bohuzial ti zo zahranicia sa kvoli dvojnasobnemu platu uz vracat nebudu)

Dalej nie je normalne, ak ma dobry ucitel venovat vacsinu svojej energie boju s veternymi mlynmi...

Odpovedať na tento komentár

  • neumožniť nekvalitným učiteľom učiť.

otázka znie: ako?

Legislatívou.

jan6 Kto a podľa akých kritérií určí: 1. Kto je dobrý učiteľ....2. Kto je zlý učiteľ.....?

Veľmi ľahko, dá sa to v iných oblastiach, dá sa to aj v školstve.

Dajte metodiku

Napísať to tu je veľmi ľahké. Machrovať,ako by sme to urobili,keby...... Kde ste boli,keď sa štrajkovalo? bla,bla,bla

Nemám potrebu machrovať ani štrajkovať.

V tom prípade musíte začať ozaj od seba

A Vám kto udelil právo hodnotiť ma a naznačovať, že som nezačal? Odpustite si osobné poznámky.

na to su fakulty aby vyselektovali nekvalitnych ucitelov a riaditel ma 3 mesiace a moze to spravit tiez...a ked nezbada za 3 mesiace ma na to cely skolsky rok

Odpovedať na tento komentár

Pobúril ma tento príspevok.Zamýšľate sa nad bodmi C,D a E a preskočili ste A a B. V mnohý prípadoch,ktoré tu boli spomenuté mám zviazané ruky a ja si ich sám odviazať nemôžem. Začnite riešiť bod A

napríklad?

Ak ja,ako riaditeľ školy (nie je právnym subjektom),chcem dostať deti do školy v prírode a zriaďovateľ mi to nedovolí....ak by som chcel učiť zážitkovo, ale nemôžem,lebo ma normy a prostriedky nepustia načo vôbec to tu písať,keď samotní učitelia,ktorí boli v januári zapálení pre zmenu v školstve, chcú zmeniť zrazu seba? Akonáhle má niekto iný názor,je zle.Kto dal človeku právo hodnotiť názory iných? Kvôli čomu sa má učiteľ snažiť?

jan9 váš príspevok sa teším, je jeden z prvých vecných. Môžem sa opýtať, ako vás môže zriaďovateľ brzdiť? Veď vy ako riaditeľ máte 100% zodpovednosť a kompetenciu určiť ako sa budú deti vzdelávať. Ak ich chcete miesto triedy učiť v parku môžte, to vám predsa zriaďovateľ nemôže zákazať, - či áno?

PS. Samozrejme sa s vami zhodujem, že peniaze sú zásadný probém. Preto aj s tímom kampane A Dosť presadzujme, aby sa každý rok zvýšili financie do škol o 150 mil EUR - to je v prepočte + 30 tisíc EUR pre vašu školu tento rok, a + 120 tisíc EUR pre vaše nápady a vašich učiteľov o štyri roky. Žiaľ od učiteľov počúvam, to je málo, málo, treba 400 mil a hneď. Tak neviem kto má pravdu. Koľko EUR naviac by ste vy potrebovali aby ste mohli naštartovať tieto vízie a iný spôsob učenia ako píšete?

Stanislav, ak poznas fungovanie ekonomiky, z tych 400 milionov ak by aj prisli sa 300 minie na ko...tiny a provizie, a mozno 100 sa rozleje podla zahadneho kluca na zahadne miesta a prijemcov. Urob si pomer z vlastnej skusenosti, ak nesuhlasis...

stanislav0,ak by som chcel ísť do ˇVP,zriaďovateľ by musel urobiť verejné obstarávanie.... neviem koľko peňazí ide do škôl a v podstate je mi to jedno,lebo som tu na tejto škole 2 a pol roka a zriaďovateľ ma ani raz neprizval k rozpočtu a ani nechce pristúpiť na podobnú diskusiu.....

jan9 Hm. Nezávislosť škôl, ale zvýšenie kompetentnosti zriaďovateľa je kľúčová, súhlasím s vami. Našťastie väčšina riaditeľov má samosprávnu školu a tak môže konať vo väčšine vzdelávacích rozhodnutí samostatne bez podpory zriaďovateľa už dnes

Som z toho celého znechutený a myslím,že niektorým ľuďom o to ide...znechutiť učiteľa alebo riaditeľa,aby nemali príliš veľké nároky.Možno preto ma trocha rozhodila táto diskusia,lebo cítim krivdu,ale nedá sa každému odpovedať a ani to nie je mojim štýlom.Ďakujem za podporu,poteší?

Toto sú veci, o ktorých treba hovor**, väčšina ľudí o tomto netuší. Ako podporia zvýšenie platov učiteľov ľudia, ktorí majú v čistom 350€? Nijako. Ale, možno ak im vysvetlíte, prečo ich decká nikam nejdú, že štát si centralizuje moc, že neschopných učiteľov sa nedá zbaviť, atď. možno zmenia názor

jan9 plne Vás chápem,...nech sa riaditeľ snaží akokoľvek a nemá toho "správneho" zriaďovateľa, má skrátka smolu....riadila som isté obdobie školu, ktorej zriaďovateľ úplne bojkotoval všetko inovatívne, čo sme urobili,...písala som kopu projektov, ktoré boli zamerané na zlepšenie a skvalitnenie výučby, pomôcok, priestorov, atď. Ibaže vďaka úžasným pravidlám, že žiadosti mohli podávať iba zriaďovatelia škôl, dostal starosta obce ako zástupca zriaďovateľa - obce do rúk úžasnú moc, pri ktorej si mohol robiť čo chcel. A viete čo robil ten náš? Nepodpísal mi ani jeden projekt. Dokonca to zašlo až tak ďaleko, že už odmietal podpisovať za zriaďovateľa aj obyčajné štatistiky, ktoré sa podávajú na zač.šk.roka. Teda tak...

zuzana5 U mňa je to podobné a som z toho smutný....veľa šťastia želám

Držím palce, ja som to vzdala,..realizujem sa inde...aj keď,..možno,..keby som počkala ešte pol roka - do volieb, všetko by bolo inak,...ale u mňa to už hraničilo s tvrdou šikanou zo strany nadriadeného,..viac sa nedalo, aj ja mám iba jedno zdravie... ak sa opýtate, prečo som s tým nič nerobila? načo aj? boj s veternými mlynmi pri tak chabej legislatíve ohľadne mobbingu a bossingu je úplne zbytočný...a teraz u dupľovane - dotyčný už je po smrti

zuzana5 Zuzka,nič sa nebudem pýtať, lebo viem o čom píšete.Ako keby sme boli na jednej škole a tiež viem o čom píšete?

jan9 aspoň my učitelia musíme držať spolu...máte moju podporu,..ak to pomôže...držím Vám palce

Ďakujem za podporu,niekedy stačí aj to,preskákal som doteraz toho v školstve až,až a niekedy taká podpora by sa zišla,nebola,vydržal som a aj preto ma vie vytočiť,ak tu čítam,že by sme mali začať od seba.Kto určil štandardy dobrého učiteľa a kto ich bude kontrolovať?.Pozerám,že na tejto stránke sa prestali riešiť problémy súvisiace so zákl. potrebami školstva a začali sa tu vytvárať kauzy. Nič nie je dobrý a každý je zlý.Preto sa tu už ani nezapájam,iba občas,ak mi niekto trafí na nerv?

dali sa velke pravomoci rodicom, to treba legislativne upravit ved predsa rodic nemoze diktovat ucitelovi ako ma ucit a deti su na obraz rodicov, co si dovoli rodic k ucitelovi to si dovoli aj ziak...dalsi problem su poslanci v rade skoly, najma na dedinach, maju 4 ludove ale ze su poslanci tak si myslia, ze mozu do vsetkeho rypat...potom problem su ziaci, nemaju zaujem o ucenie, ved aj preco by mali mat?! takze aj kvalitny ucitel casom prestane byt kvalitnym, nema ziadnu motivaciu a viest boj proti veternym mlynom tiez ho casom prestane bavit...

maria770 Celé to je zlé!!! Som na dedine,kde v 5 člennej RŠ je predsedkyňa RŠ dcéra starostu+členka RŠ manželka starostu+poslanec......mám toho akurát po krk....

jan9 ja tiez, preto som proti radam skol, nic nepomozu ale komplikuju riadny chod skoly...

Píšete mi z duše

maria770 sú aj výnimky,..u nás sa za posledné 4 roky veľmi veľa urobilo/zmenilo práve vďaka Rade školy a vďaka tomu, akí ľudia tam sú - čo sa týka vzdelania, väčšina sú vysokoškolsky vzdelaní ľudia, veľká časť sú pedagógovia (zároveň sú rodičmi detí), ktorí učia inde, na iných stupňoch škôl a vedia porovnávať a pomôcť...a s tou pomocou,...kým som ešte bola v pozícii riaditeľky, bola to práve Rada školy, ktorá pomáhala v škole "hasiť, keď horelo", napríklad predseda rady školy a jeden poslanec mi prišli pomôcť kopať jamu, keď nám buchla voda a starosta odmietol poslať pracovníkov z obce,...takže úplne všetky rady by som do jedného vreca nehádzala...

Písal som o našej,ale poznám veľa podobných našej. Vám blahoželám

zuzana5 jedna z mala skol kde to funguje ale to by najlepsie sa dalo vyhodnotit na zaklade ankety

tu ankety nepomôžu,...realita je taká, že v školách sa bežne dotazníky a ankety vyplňujú podľa toho, čo si "myslíme, že chcú čítať",...nie podľa reality

jan9 naozaj to bola partia ľudí, ktorej na veciach záležalo a robili veľa vecí mimo rámca svojich povinností... dodnes na nich nedám dopustiť... už teraz máme novú radu školy, aj ja som jej členkou ako poslankyňa za obec a som rada, že aktivisti z minulej "rady" ostali tiež

zuzana5 myslela som anketu napr. co by spravili odbory alebo SKU alebo len tak my sami medzi sebou...

Odpovedať na tento komentár

Mýlite sa, učím 16. rok, som uviazaný ako Vy (takisto Anka) a napriek tomu robíme všetko pre žiakov, čo sa na nich pozitívne prejavuje. A môžem Vám menovať desiatky prípadov, kde sa na žiakov kašle a radšej sa vyhovorí na úrady, platy...

Nezvyknem svoju prácu chváliť, hodnotenie nechám na iných,som ale presvedčený,že nerobím málo.....

Ja sa zvyknem pochváliť i pohaniť.

Odpovedať na tento komentár

Hanka ja som z teba úplne f*scinovaný. Doplním, že bez ohľadu kto je ministrom školstva, ak by všetci učitelia a riaditelia boli ako ty, robili na 100% a tak oduševnene, máme lepšie školstvo ako Fíni. Určite treba začať od seba. Chyba nie je v politikoch, ale v nás. Za stav školstva nezodpovedá aktuálny minister, ale ja, ty, my, ktorým by malo záležať.

žasnem.... a nemám slov...učili ste niekedy?

Odpovedať na tento komentár

Na celom štajku mi chýba volanie po zásadnej systémovej zmene. Ja ho nepočujem. Počujem iba platy, platy, platy... Ale zvýšenie platu školstvo nezlepší. Najprv je potrebné zmeniť systém a súčasťou tej zmeny bude aj zvýšenie platov, ale nemôže to byť naopak.

Prečo sa nepýtate vašich zástupov, lídrov učiteľských aktivít - v SKU, ISU? Oni vás zastupujú, vystupujú vo vašom mene. patrik6511 ak sa nebudete angažovať, budú vo vašom mene konať svojvoľne či už poslanci parlamentu, úradníci na ministerstve, alebo lídri učiteľských organizácii. Je to na vás. Na každom jednom učiteľovi. Komunizmus a diktát zhora skončil, občianska spoločnosť je výsledkom aktivity zdola - závisí na každom jednotlivcovi, niekto vie stojaté vody rozbúr** viac niekto menej, každý ale má svoj hlas - povedzte ho vašim reprezentantom v učiteľských organizáciach, v odboroch, SKU, ISU... teda ak ste ich členom. Ak nie ste, tak to je prvý krok...

Moja kr**ika na ISU - behom niekoľkých hodín vymazaná z fcb. Členom SKU som, opakovane vo fcb skupine (aj iným spôsobom) sa snažím nadhadzovať do diskusie aj iné témy ako peniaze a platy. Bez výsledku často zapadnú prachom a hneď sme pri platoch a štrajkoch. Asi tak pán stanislav0.

daniel4948 tak určite vytrvajte, zúčastňujte sa valných zhromaždení organizácií kde ste členom, presadzujte svoj pohľad. Nebudťe pasívny. Má to zmysel i keď to nevidno.

A súhlasím a chápem postoj učiteľov "sa snažím nadhadzovať do diskusie aj iné témy ako peniaze a platy. Bez výsledku často zapadnú prachom a hneď sme pri platoch a štrajkoch.".

Toto je jeden z kľúčových dôvodov prečo bojujem za výrazné zvýšenie platov učiteľov. Aby sme dali tohto slona z miestnosti preč, a mohli sa naplno sústrediť na diskusie a zvyšovanie kvality učenia a vzdelávacích výsledkov. Chápem ale učiteľov, že bez základných potrieb - Maslow nepustí - sa im ťažko púšťa do týchto filozofických tém. Vyriešme preto raz a navždy platy a potom vaše návrhy treba znova priniesť. Dovtedy by sme ale všetci mali zabojovať o zvýšenie platov. Spolu. Ale prosím realisticky, nie 66%, buďme nohami na zemi.

Podľa mňa je obrovskou chybou, že sa verejnosti najčastejšie predkladá zvýšenie platov učiteľov. O tom je najviac počuť. Pri všetkej úcte, Koho to zaujíma? Každý si myslí, že má nízky plat. V tomto sa podpory od verejnosti učitelia nedočkajú. Učitelia by mohli skôr verejnosti priblížiť podmienky a problémy svojej práce, nie sa vyhovárať a sťažovať, ale ľudsky o tom hovor**. Hovor** o tom, čo je potrebné urobiť, aby deťom bolo v školách lepšie. O tom, že častokrát by to aj chceli robiť inak, ale systém ich priveľmi zväzuje. O tom, že ministerstvo stále viac centralizuje svoju moc, a aké to má dôsledky, atď. Zdieľam myšlienku, ktorú vyslovil Aleš Štesko:

Naše školstvo je stokou európskeho školstva. A ja som presvedčený, že práve sloboda pre učiteľov a pre riaditeľov škôl je východiskom z tejto stoky.

Koho to zaujíma - a fakt si myslíte, že bežného rodiča, ktorý dobehne domov po práci s vyplazeným jazykom a má toho dosť zo svojej vlastnej práce ešte zaujíma naša odborná diskusia o prostriedkoch a metódach kvalitného učenia? Skúste laikom vysvetľovať mechanizmy v školstve...

ivana3 ako chcú potom učitelia získať podporu verejnosti? A tu nejde o mechanizmy v školstve, že decko nemôže ísť na výlet je zrozumiteľné.

patrik6511 Akože nemôže? Veď súdruh pán premiér mu zaplatí školu v prírode, nie?:) Úprimne, neviem - moja skúsenosť hovorí, že ľudia, ktorí vedia, načo je vzdelanie, učiteľov už podporujú a tým zvyškom nikto veľmi nehne, lebo sú príliš frustrovaní sebou a nepodporia vôbec nikoho. Už som to videla xkrát, ako učitelia v snahe vysvetliť, kde je problém, zamotajú sa do štruktúr... jeden príklad za všetky - podľa verejnosti je kreditné vzdelávanie úplne ok, veď predsa vzdelávať sa je povinnosťou učiteľa... a že to nie je úplne košér, pochopí až keď dieťaťu odpadne x hodín, lebo učiteľ sa vzdeláva vrámci projektu..ale iné problémy už nevidí. Ale záver- áno, chápem, že nejakú stratégiu treba vymyslieť.

Odpovedať na tento komentár

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana súkromia