VW Golf R420 spy photos: best look yet at 2016's super-Golf GTI...

Nooo bude to medzi hothatchmi este zaujimave?

http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/volkswagen/vw-golf-r420-2015-why-volkswagen-is-readying-a-super-golf-gti/

j*be im...dufam, ze to nedopadne jak A45 AMG...motor sa bude sypat...

Odpovedať na tento komentár

myslim, ze nie - ten 2.0TFSI je co sa tyka spolahlivosti na tom dobre, obyc.Rko bez nejakych problemov, taktiez nie je problem dlhodobo z neho vydolovat 370k

Odpovedať na tento komentár

Alebo M550d kde ma kamos uz treti motor.

Odpovedať na tento komentár

tak M550d...TOP najhorsi motor aky kedy BMW spravilo...sak recenzie uvadzaju, ze tusim od toho ani nieje horsi motor mam pocit...

Odpovedať na tento komentár

Ked daju na neho zaruku 7 rokov ako korejci na Hyundai tak tomu uverim?

Odpovedať na tento komentár

Oliver ty si nadsenec obejmu a poctu valcov kedze si na ameriky ale uz davno neplati ze vysoky vykon z nizkeho objemu a este aj fukaneho motora bude na skodu, nie je to tak davno honda integra mala z 1.8 cky hladkej 190 koni a upravami sa slo dalej cez 220 hravo a tie motory sa nesypali ani nahodou...takze tolko k tomu

Odpovedať na tento komentár

no ja mam kamosa, ktory ma A 45 AMG a za 8 mesiacov bol 3x v s*rvise, kvoli presknutym hlavam valcov, potom problem z ojnicami a do tretice nieco s eletronikou...a auto, tam bolo pocas tychto oprav odstavene cca 1,5 mesiaca....btw, nekupite A 45 AMG, jak nove?? kamos predava?

Odpovedať na tento komentár

Ale to je pripad jedneho auta resp jedneho modelu v ktorom to mercedes posral tak ako ma kazda automobilka nejaky problemovy motor resp kazda ktora sa pokusa o novinky prevraty a robi vyvoj, to ze sa s*ru 3 turba? Hm dobre skusili to vedia do buducna aj ine znacky ako to osetrit...to ze sa sypu v mercedese tieto fukane 2 litre tiez maju pred sebou odpoved co sa sype a preco...to je vyvoj

Odpovedať na tento komentár

Vždy to bude len folcgagen a môžu tam narvať aj motor z MiG 29... Predpokladám, že je to posledný megalomanský Piechov výmysel, kým ho konečne vyhodili?

Odpovedať na tento komentár

to nieje ojedinely pripad...ale tak ked vyvoj...tak poriadny, keby sa nenahanali za ziskom, tak to mohli dlhsie otestovat a spravit to poriadne...a nie nahanat sa za rekordne silnym 2 litrom fukanym...

Odpovedať na tento komentár

Pozri sa na japoncov ti su schopni j*bat 15 rokov staru techniku a ked uz tak len s drobnymi upravami a potom sa buchaju do prs ze aku maju poruchovost...toto nesu reci to su podlozene veci

Odpovedať na tento komentár

Vilo ja s tebou suhlasim, ja takisto ti tu davam podlozene veci. Len co je zarazajuce tak Merc si za to nevaha vypytat horibilne sumy a Bávo detto...ved M55d kostuje tiez riadny balik...Japonci si aspon za to neuctuju majland.

Odpovedať na tento komentár

Ku tým problémovým motorom... Mali sme jedného zákazníka v BMW, ktorý menil po 40 000 km motor na 540i manuál. Bol to retard, doteraz si pamätám jeho meno a s autom zaobchádzal ako úplný kretén. A to sa netýkalo len motora. Ani som sa nečudoval, že ten motor zlikvidoval. Nehovorím, že tie dva motory nemôžu byť problémové, ale logika káže, že ak má 30d 381 koní a 2,0i 340 koní, také motory asi vyžadujú aj iné zaobchádzanie. Týka sa to hlavne zohrievania, kvality používaného oleja, s*rvisné intervaly, ale hlavne, dochladzovanie turbín po jazde. A to nerobí skoro nikto... nehovoriac o tom idiotskom štart stop systéme, ktorý je na ničenie motorov ako stvorený, rovnako ako super originál BMW LL olej 5W 30. ? No a keď sa to všetko zráta, výsledkom sú "problémové motory".

Odpovedať na tento komentár

Vlado, plne suhlasim. No aj tam prehnany litrovy vykon tomu dost pomaha...to je fakt

Odpovedať na tento komentár

Aj to, ale na prvé miesto by som dal štart stop systém. Z toho sa musia turbíny tešiť úplne najviac. Keď som kúpil E90, hneď som si to dal v s*rvise odstaviť, aby sa nezapínal automaticky po každom vypnutí motora. No a to najnovšie auto štart stop chvalabohu nemá... No a ten BMW recommended LL do 300 a viac koňových motorov radšej už ani nekomentujem, to je fakt škoda slov, ale v BMW by sa už mohli nad sebou zamyslieť, keď sú tá "most reputable brand in the World"?

Odpovedať na tento komentár

Toto je nadlhu debatu...nie tu a hlavne sa mi z mobilu nechce pisat slohy vies kolko ludi poznam co maju cipnutu obycajnu 530d ktora ma uz v srri okolo 270 koni po uprave cez 300 a jazdia velke kilometre bez problemov, ale ziadne 3 turba a k**tiny okolo, jazdil som 550d niekolkokrat ale za tie peniaze a minimalne vysssi vykon oproti inym motorom to nestoji neodpadnes z toho proste...to je na velmi dlhu debatu o vacsich IC a chladeni ako takom atd atd atd

Odpovedať na tento komentár

Vlado, cize ten olej je dajaka sracka???

Odpovedať na tento komentár

Ja som počul, že tým 45 AMG praskajú tesnenia hláv a zas Golfu R a S3 vraj odchádzajú turbá. Niekde som to čítal...

Odpovedať na tento komentár

turbá aj na 3,5i... Keď som zháňal 335i, polovica inzerátov mala "nové turbá" alebo "turbá po repase". Je tam príliš malý olejový chladič, keď sa tomu nakladá, proste sa to prehreje. Vedia o tom probléme 6 rokov a kašlú na to. Pritom by možno stačilo len dať väčší olejový chladič. Alebo dať ku originálnemu ešte jeden prídavný, asi im to pošlem do Mníchova ako inšpiráciu?

Odpovedať na tento komentár

...a zodpovedajúci olej, nie 5W 30 do motora, kde teplota oleja hneď vyletí na 150 stupňov.

Odpovedať na tento komentár

swaniawski.nichole, trochu som sa v tom vŕtal a zistil som: Olej 30 má pri 100 stupňoch o tretinu nižšiu viskozitu ako olej 40, a o POLOVICU nižšiu ako olej 50... Proste pri vyšších teplotách je príliš riedky. V teste Castrolu 5W 30 na obyčanej ochtáfke 1,9 tdi bol tento olej nevhodný na ďalšie použitie už po 6700 (!) kilometroch. Práve pre prílišnú tekutosť. A to bol 120 koňový dieslik a nie 300 alebo 400 koňový benzín, ktorý sa hreje podstatne viac. A teraz si predstav, že tento olej má niekto vo výkonom benzíne s turbami a nechá ho tam 30 tisíc - presne podľa doporučenia výrobcu. Potom to "nem dopadne dobre".

Odpovedať na tento komentár

Tu je ten test. Malo by sa to pripnúť na všetky BMW fóra, aby konečne skončili tie zbytočné debaty typu "Načo drahší olej, ja mám Castrol 5W 30 a som spokojný". http://ak.aos.sk/images/dokumenty/e-knihy/MM-KTS/MM004.2.pdf

Odpovedať na tento komentár

Samozrejme, v prvom rade je to vina výrobcu. Zákazník nie je povinný študovať aký olej by mal dávať do svojho auta, za ktoré práve vyvalil 70, 100 alebo 150 tisíc.

Odpovedať na tento komentár

Komu sa to nechce čítať celé, tu je to podstatné na záver. Všimnite si počet najazdených kilometrov

Odpovedať na tento komentár

ZHRNUTIE ZÁVERU. Merané motorové oleje sú veľmi tekuté! Pre ďalšiu prevádzku neodporúčam použiť. I keď z pohľadu kinematickej viskozity sú približne na spodnej hranici hodnôt ±20%: 1-MO Castrol SLX Professional Powerflow 5W-30, pokles hodnôt kinematickej viskozity o 19,12% od stredu referenčnej vzorky, pri prevádzke „Go-Stop“ ~90% a priebehu dlhých jázd ~10%, celkového priebehu km na MO 6.903 km v tzv. zimnej prevádzke, od stavu tachometra a času: 5.11.2011/30.370 ÷ 13.4.2012/37.243. Ostatné doplnkové skúšky ku kinematickej viskozite sú dobré, čo svedčí o nízkom priebehu km na motorovom oleji (norma životnosti pre daný typ motorového oleja je 30.000 km, alebo 3 roky). NEODPORÚČAM pre ďalšiu prevádzku. 2-MO Castrol EDGE Profesional LongLife 5W-30, pokles hodnôt kinematickej Viskozity o 20,16% od stredu referenčnej vzorky, pri prevádzke „Go-Stop“ ~73% a priebehu dlhých jázd ~17%, celkového priebehu km na MO 6.782 km v tzv. letnej prevádzke, od stavu tachometra a času: 13.4.2012/37.243 ÷ 14.11.2012/44.025. Ostatné doplnkové skúšky ku kinematickej viskozite sú dobré, čo svedčí o nízkom priebehu km na motorovom oleji (norma životnosti pre daný typ motorového oleja je 30.000 km, alebo 3 roky). NEODPORÚČAM pre ďalšiu prevádzku.

Odpovedať na tento komentár

fuuha, a ja davam vyrobcom predpisany do svjho Clia RS, kde mam 1.6 Turbo 5W 40...

Odpovedať na tento komentár

Tu je to prehľadnejšie?

Odpovedať na tento komentár

ide o to, ze z akeho objemu akym bubnom z pracky fukaju aky vykon a nakolko dlhodobo su blok a hlava ochotni to znasat. Ten AMG 2liter s 350konmi nema velku zivotnost, to iste plati ponovom aj pre 1.8 a 2.0 T(F)SI - poistovne to uz nechcu ani poistovat, ako je to problemove a zrave po oleji vraj? ide o to, ze vykon sa neda tahat z nicoho a ma svoju cenu, bud na spolahlivosti alebo spotrebe...

Odpovedať na tento komentár

Adam, aspoň že 40 a nie 30? Ak s tým jazdíš ako človek, je 0W 40 OK (0W je na zimu lepšie ako 5W). Ak tomu nakladáš, nedajbože aj na okruhoch, kľudne môžeš prejsť na 5W 50 (0W 50 neexistuje).

Odpovedať na tento komentár

Vlado, tak obcas tomu vitnem...a bol som aj na okruhu, zatial som 2x daval ten predpisany...ale ked prejdem na 5W 50 v s*rvise mi to asi neprejde...vies aj pri pripadnom dalsom predaji by to mohlo hrat ulohu....co myslis?

Odpovedať na tento komentár

Dominik, alebo ešte aj na cene? Ale čo by človek neurobil pre zníženie normovanej spotreby o pár deci... V reáli to síce bude žrať ako autá pred 5 rokmi, ale v katalógu to bude tak dobre vyzerať, tak úsporne... Keď vidím tých 5,4 pri 5er M550d, tak si kladiem otázku, či tam niekomu nehrabe.

Odpovedať na tento komentár

no ja si nosim vlastny elf 5W 40....tak skusim sa ich popytam...lebo prave chcem menit olej....

Odpovedať na tento komentár

Adam, 5W 50 je vo vysokých teplotách lepší než 5W 40... Pri nízkych sú rovnaké. Samozrejme, ak to máš v záruke, môžu ti ho tam nedať, lebo "doporučenie výrobcu" a bachnú ti tam Castrol ktorý normálne stojí menej so 100% príplatkom? Ja nie som proti značkovým s*rvisom z princípu, však som tam aj niekedy robil?, ale to čo robia s olejmi, to je čistá zlodejina, na to niet iného výrazu. Lenže nemajú inú možnosť, ak chcú byť značkoví. Ak si mimo záruky, daj 5W 50 Mobil 1. Napriek kadejakým pindom to dávam roky do všetkých áut (E34, E46, E90, E89) a s motormi nikdy nič nebolo. A to som s tromi z nich chodil na okruhy.

Odpovedať na tento komentár

dobre, ja tam vopred zavolam a dohodnem sa, lebo vravim chodime na babu a pod a aj okruhy...

Odpovedať na tento komentár

Tak na okruhy si to daj... moje doporučenie, nechaj si tam dorobiť aj budík na teplotu oleja, hneď budeš v obraze?

Odpovedať na tento komentár

Tak si nos vlastný 5W 50?. Motoru tým urobíš len dobre, a ak sa v tom vyznajú - čo by sa mali - nebudú proti. Ale hovorím, na bežnú jazdu je to jedno, bavíme sa o zvýšenom tepelnom namáhaní, vtedy je to rozdiel, obzvlášť pri turbách, keďže tie sú na mazanie najháklivejšie.

Odpovedať na tento komentár

to tam mam, teplotu oleja vidim v palubnej telemetrii. Vdaka za radu...skusim teda 5W 40

Odpovedať na tento komentár

50? A kde sa asi hýbe na tom okruhu?

Odpovedať na tento komentár

cca od 95 do 121 stupnov

Odpovedať na tento komentár

To je tak na hranici, ale ešte OK. Ja mám 120 už v meste v zápche a na okruhu po pár kolách 150 a to bolo vonku vtedy 9 stupňov? Ak nepomôže ten prídavný chladič, budem musieť začať s 10W 60.

Odpovedať na tento komentár

Vilo, u mna stale plati ze objem nicim nenahradis. Ja ten downsizing nemusim. Ale koli emisiam zacinam mat hlavu v smutku?

Odpovedať na tento komentár

O tom ma nemusis presviedcat milujem velke objemy a velke pocty valcov a prave som na uzemi toho o com pisem:)))

Odpovedať na tento komentár

Tak uzivaj?

Odpovedať na tento komentár

pokial viem dochladzovanie sa v dnesnej dobe pri autach s turbom a systemom start stop riesi elektronickym cerpadlom oleja.

Odpovedať na tento komentár

Tak, cize prietok tam je a dokonca u novej m5 to stale bezi aj okolo riadiaciek aj v systeme aj po tom ako auto zamknes este cca 20 minut...vedia co robia

Odpovedať na tento komentár

...ale iba na niektorých, zďaleka nie na všetkých...

Odpovedať na tento komentár

Odpovedať na tento komentár

A co ak jazdis v zime pravidelne kratke vzdialenosti - ja napr. velmi casto?

Odpovedať na tento komentár

No neviem, Ivo... Len som to prebehol a narazil som na vetu, že v chladnejších krajinách by sa nemali používať hustejšie oleje. Úplne im uniklo, že ide o teplotu MOTORA a nie teplotu PROSTREDIA... Teplota motora - a ani oleja v ňom - predsa nezávisí od toho, koľko je vonku stupňov. Možno prvých 5 minút, potom už je to v podstate jedno. Ak je celý článok v tomto duchu, nemožno ho brať vážne. Tie povesti o hustých a riedkych olejov a vonkajšej teplote pochádzajú z čias, keď bola kvalita olejov na podstatne nižšej úrovni, syntetické oleje neexistovali a olej bolo treba mať v motore iný v lete a iný v zime. Viskozitnú triedu oleja treba určovať podľa MOTORA. Určovať ju podľa krajiny je rovnaká hovadina (odhliadnuc od extrémov, že áno...), ako teória, že SA 58 je okopírovaný kalašnikov. A tiež tomu verí skoro celý svet?

Odpovedať na tento komentár

tak 0W 40?

Odpovedať na tento komentár

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana súkromia