www.bio-oleje.sk...

Niečo pre zdravie... www.bio-oleje.sk

Napadlo vám už niekedy, že nervozita, náladovosť, či rôzne psychické poruchy nemusia byť nevyhnutne len dôsledkom zlého psychického rozpoloženia, či nezvládnutých problémov?

Sú v podstate všade, kam sa len pozriete a ich spoločným znakom je strata chuti do života, náladovosť, nervozita, nespavosť, syndróm vyhorenia... a príčinou tohto ich stavu je množstvo faktorov na úrovni psychiky a duše.

No čo ak by som vám povedal, že mnohí z nich trpia aj kvôli nedostatku vitamínov skupiny B?

Za najdôležitejšie by sa dalo považovať trio vitamínov: vitamíny B1, B6 a B12.

A) Vitamín B1 (tiamín) - vitamín na radosť

Účinky vitamínu B1 Ak ste emotívne nestabilní, podráždení, duševne unavení, či prehnane reagujete na stresy a depresie, tak zrejme trpíte na nedostatok vitamínu B1.

Zdroje vitamínu B1 Suverénne najbohatším zdrojom sú pivovarské kvasnice (sušené a aj čerstvé), ďalej slnečnicové a sezamové semená, pšeničné klíčky, ľanové semienka, pohánka, nelúpaná ryža, ovsené klíčky, lieskové a vlašské orechy, ale aj ružičkový kel, hrášok, cvikla, špenát, sladké zemiaky, fazuľa (biela, čierna, svetlozelená a strakatá), šošovica a bravčové a baranie mäso.

? Ženský vitamín B6 (pyridoxín)

Vitamín B6 je veľmi dôležitým vitamínom, ktorý spolupôsobí s mnohými minerálmi a predpokladá sa, že nedostatku tohoto tzv. ženského vitamínu možno pripísať až 110 rôznych chorôb a zdravotných ťažkosti.

Zdroje vitamínu B6

  • obilné klíčky, slnečnicové semená, pečeň, vlašské orechy, sója, banány, avokádo, cmar, hrozienka, sušené slivky, ružikový kel, kapusta, zemiaky a sladké zemiaky, losos a tuniak, morčacie, hovädzie a kuracie mäso, vajcia

C) Supervitamín B12 (kobalamín)

Vitamín B12 je jedinou živinou obsahujúcou kobalt, ktorý je nevyhnutný pre život a napriek tomu, že množstvo vitamínu B12, ktoré človek potrebuje za celý život zodpovedá veľkosti zrna obilia, sú jeho účinky na organizmus viac než obdivuhodné.

Zdroje vitamínu B12 Sú živočíšneho pôvodu a jedná sa najmä o - pečeň, sardinky, losos, tuniak, treska, jahňacie a hovädzie mäso, jogurt, plnotučné mlieko a tvaroh.

https://www.facebook.com/slovaknaturetrade/ https://www.facebook.com/slovaknaturetrade/photos/a.1717322055185737/2025187881065818/Niečo pre zdravie... [www.bio-oleje.sk])

Napadlo vám už niekedy, že nervozita, náladovosť, či rôzne psychické poruchy nemusia byť nevyhnutne len dôsledkom zlého psychického rozpoloženia, či nezvládnutých problémov?

Sú v podstate všade, kam sa len pozriete a ich spoločným znakom je strata chuti do života, náladovosť, nervozita, nespavosť, syndróm vyhorenia... a príčinou tohto ich stavu je množstvo faktorov na úrovni psychiky a duše.

No čo ak by som vám povedal, že mnohí z nich trpia aj kvôli nedostatku vitamínov skupiny B?

Za najdôležitejšie by sa dalo považovať trio vitamínov: vitamíny B1, B6 a B12.

A) Vitamín B1 (tiamín) - vitamín na radosť

Účinky vitamínu B1 Ak ste emotívne nestabilní, podráždení, duševne unavení, či prehnane reagujete na stresy a depresie, tak zrejme trpíte na nedostatok vitamínu B1.

Zdroje vitamínu B1 Suverénne najbohatším zdrojom sú pivovarské kvasnice (sušené a aj čerstvé), ďalej slnečnicové a sezamové semená, pšeničné klíčky, ľanové semienka, pohánka, nelúpaná ryža, ovsené klíčky, lieskové a vlašské orechy, ale aj ružičkový kel, hrášok, cvikla, špenát, sladké zemiaky, fazuľa (biela, čierna, svetlozelená a strakatá), šošovica a bravčové a baranie mäso.

? Ženský vitamín B6 (pyridoxín)

Vitamín B6 je veľmi dôležitým vitamínom, ktorý spolupôsobí s mnohými minerálmi a predpokladá sa, že nedostatku tohoto tzv. ženského vitamínu možno pripísať až 110 rôznych chorôb a zdravotných ťažkosti.

Zdroje vitamínu B6

  • obilné klíčky, slnečnicové semená, pečeň, vlašské orechy, sója, banány, avokádo, cmar, hrozienka, sušené slivky, ružikový kel, kapusta, zemiaky a sladké zemiaky, losos a tuniak, morčacie, hovädzie a kuracie mäso, vajcia

C) Supervitamín B12 (kobalamín)

Vitamín B12 je jedinou živinou obsahujúcou kobalt, ktorý je nevyhnutný pre život a napriek tomu, že množstvo vitamínu B12, ktoré človek potrebuje za celý život zodpovedá veľkosti zrna obilia, sú jeho účinky na organizmus viac než obdivuhodné.

Zdroje vitamínu B12 Sú živočíšneho pôvodu a jedná sa najmä o - pečeň, sardinky, losos, tuniak, treska, jahňacie a hovädzie mäso, jogurt, plnotučné mlieko a tvaroh.

Odpovedať na tento príspevok

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac info tu: Ochrana súkromia